wtorek, 27 marca 2012

Leczo

Pyszne dietetyczne leczo, oczywiście bez mięsa i jakiegokolwiek tłuszczu... w sam raz na obiad lub ciepłą kolację.



  •  1 papryka czerwona
  •  1 papryka zielona
  •  1 papryka żółta
  •  1 cebula
  •  przecier pomidorowy
  •  1 łyżka papryki słodkiej
  •  2 ząbki czosnku
  •  szczypta pieprzu
  •  1 łyżka ziół prowansalskich

Papryki myjemy, usuwamy gniazda nasienne i kroimy na małe kawałki. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę.



Pokrojoną paprykę i cebulę przekładamy na dużą patelnię lub do garnka, zalewamy wodą i gotujemy pod przykryciem przez kilka minut.



Następnie dodajemy ząbki czosnku, paprykę słodką, pieprz oraz zioła prowansalskie i dalej dusimy warzywa.
Po kilku minutach dodajemy przecier pomidorowy, całość mieszamy i gotujemy pod przykryciem, aż papryka będzie miękka.



Ps. W sezonie można dodać jeszcze do leczo pomidory, cukinię lub kabaczek.

Na zdrowie!

14 komentarzy:

  1. Bardzo dietetyczne leczo, takie lubię :)Moja wersja na leczo przepisy

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam i proponuję (jak Pani Marta) dodać do tego leczo cukinię, kabaczka lub dynię. Zagęści to potrawę i będzie bardziej sycąca. Właśnie takie leczo przed chwilą zjadłam w 34 dniu diety. Chyba wytrwam jeszcze 2-3 dni i zacznę wychodzić z niej. Czuję, że potrzebuję chleba, śni mi się po nocy. Może do świąt dam radę i uda mi się jakieś jajka zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Plombinka,

      Jeśli chleb śni Ci się po nocach, to rzeczywiście możesz powoli myśleć o wychodzeniu z diety...;)

      PS. O dodaniu do leczo cukinii i kabaczka pisałam pod ostatnim zdjęciem do przepisu ;) Przyznam, że dyni nie dodawałam, ale myślę że to dobry pomysł.

      Serdecznie pozdrawiam,
      Agnieszka

      Usuń
  3. Jestem na diecie warzywno owocowej od wczoraj. Wczoraj przed spaniem czułam ssanie w żołądku, ale dzisiaj jest ok. Leczo na zdjęciu wygląda apetycznie. Na pewno zrobię w jakiś dzień.. :)

    Pozdrawiam,
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angelika życzę Ci wielu pozytywnych efektów diety:)

      Serdecznie pozdrawiam,

      Agnieszka

      Usuń
  4. Leczo - mistrzostwo świata dla osób będących na diecie. Świetny, wielkie dzięki za ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że leczo smakuje :) Dobrego popołudnia!

      Usuń
  5. A ile przecieru? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecieru pomidorowego dodaję "na oko" - dodaj tyle, ile lubisz ;)

      Usuń
  6. a czy można na tej diecie dodać do leczo bakłażan lub pieczarki? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać do leczo bakłażana, a jeśli chodzi o pieczarki to nie za dużo i nie za często ;)

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź, pozdrawiam! ;)

      Usuń
  7. Dlaczego pieczarki w ograniczonych ilościach...? ja się w nich rozsmakowałam. Wydawały mi się takie odpowiednie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam dzisiaj z cukinią, rewelacja. Nawet domownicy mięsożerni nie mogli się najeść ;)

    OdpowiedzUsuń